3 Kasım 2010 Çarşamba

Yesil Turbe (Yesil Tomb)...

  Dün sabahtan canım gezmek istedi,Nereye gideyim?Nereye ?Nereye? diye düşünürken aklıma Yeşil Türbe geldi.Çantamı aldım sırtıma , fotoğraf makinemi de aldım.Çıktım yola.Otobüse bindim evimin yakınından biryerden, indim Heykelde.Heryerde birsürü polis vardı.Pazar günkü Taksim'de yaşanan bombalama olayından dolayı olsa gerek.Neyse Setbaşı Köprüsü'nü takiben Yıldırım tarafına döndüm.Sırtımda çantam caddenin iki yanındaki dükkanlara baka baka gidiyorum.Etrafta pek kimseler yok çünkü sabah saatleri henüz 10.00 filan.Yeşil Türbe'ye yaklaşınca eski Bursa Evleri gözüktü kenarlarda bazıları boştu, camında satılık yazıyordu.Aklımdan geçmedi değil , keşki param olsa bir tanesini satın alıp içinde oturabilsem diye.Ama nerde bende o şans ! :)

  Sonra  soldaki yazıyı ve üstteki güzel görüntüyü gördüm ve resimlerini çektim tabii ki.Merdivenlerden çıktım Yeşil Türbenin devasa kapısına vardım.

1. en güzel yer:
  İçeride iki tane yaşlı turist bayan vardı , resim çekiyorlardı benim gibi. Sanki konuşmaları ispanyolca gibiydi tam anlayamadım hangi dilde olduğunu.Ve etrafta hiçbir güvenlik görevlisi yoktu.Normalde mutlaka olur, hafta içi ve saat onbir dolaylarıydı.Kapılar ardına kadar açıktı resimde görüldüğü gibi.Normalde başta örtü olmadan içeri sokmazlar ama tabii ortada güvenlik görevlisi olmayınca kimse örtü filan takmamıştı.İçerisi karanlıktı ışıklar açık değildi.Bu yüzden içerisinin fotolarını ilk çektiğimde fotolar çok karanlıktı ben de düzelttim iPhoto programıyla.ve
                                      


    








                                                2.en güzel yer:


 Ben türbe'nin içine girdikten iki , üç dakika sonra turist bayanlar çıkıp gittiler, koskocaman yerde tek başıma kaldım.Ama o kadar huzur verici bir yer ki hiç korku duymadım.Tam tersine oldukça huzurluydum.Duvar süslemelerini yakından incelemeye başladım...
     Duvar süslemeleri 1 :

   O kadar milimetrik desene sahip ki, nasıl yaklaşık 600 yıl önce insanlar bu motifleri tasarlamış ve nasıl hatasız şekilde taşa dökmüş hayret ettim..

          Ana Duvar Süslemesi :
      
           Ana duvar süslemesinin iç bölümü:



                                        
      Bu süslemelerin hepsi el yapımı desen Osmanlı'nın başlangıç dönemine ait.

   Ve tabii Çelebi Sultan I. Mehmet'in ve oğullarının Mezarları :

  Küçüklüğümde annemle de Yeşil Türbe'ye gelmiştim.Küçük mezarların padişah'ın hastalık veya çeşitli kazar dolayısıyla küçük yaşta ölen çocuklarına ait olduğunu düşünmüştüm.Büyüdüğümde mezarlardaki çocukların ölüm sebeplerini öğrendim osmanlı tarihi dersinde.Osmanlı geleneğinde sultan olacağı kesinleşen şehzade dışındaki diğer erkek kardeşler yaşları kaç olursa olsun ipek urganla boğularak öldürülürmüş.Diğer küçük tabutlar Çelebi Mehmet'in sultan olamadığı için öldürülen çocukları.


             Son olarak Türbenin Harika tavan manzarası :

                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder