24 Aralık 2010 Cuma

TATLI - EKŞİ TAVUK ( FAR EAST - İSTİNYE PARK )

 Dün canım İstinye Park'a gitmek istedi. Hazır gitmişken de birşeyler yiyeyim diye düşündüm.Yemek katına indim sağa sola bakınıyorum, etraf cümbüş, arkadaşlarıyla, aileleriyle bir sürü insan vardı yemek katında.Ellerde de birsürü markalı poşetler, zannedersin New York'ta filansın.Ülkemizdeki insanları işsiz ve aç bırakan ekonomik kriz hiç uğramamış buralara.Bu başka bir yazının konusu olacak kadar geniş bir konu.

  Normalde çin veya japon yemeklerine çok alışık olan birisi değilim.Yemek katına göz gezdirirken bir baktım bir tane de uzak doğu yemekleri restorantı var.İsmi de Uzak Doğu anlamında ''Far East'' koymuşlar.Şip şak servis bölümünün önünde de oldukça yoğun bir kalabalık vardı ben gördüğümde, yediden yetmişe sıraya girmiş bizim türkler. Tabii resimde gözükmüyorlar çünkü resim çekmek için insanların dağılmasını bekledim, keşke iki tane resim çekseydim :( .Girdim sıraya, yaklaşık on dakika kadar bekledim yalnızca sipariş vermek için.Beklerken sırada duvardaki menüye baktım, isimlerle birlikte yemeklerin nasıl göründüğünün resmi de var.Tatlı - ekşi tavuk, badem ezmeli tavuk, biftekli birşeyler…Karar veremedim, hangisini seçeceğime.Sıra da yaklaşıyor bana az kaldı.Önümdeki muhtemel gözde bir şirkette çalışan, takım elbiseli, otuzlu yaşlarda, oldukça fit görünen beyefendi çekti.Hiç menüye bakmıyordu, gözü saati ve cep telefonundaydı. Herhalde restorantın müdavimlerinden birisi diye düşündüm.Ne yiyeceğini bilen birisi bana oldukça yardımcı olabilirdi.''Afedersiniz, ben buradaki çin - japon yemeklerini ilk kez deneyeceğim de, hangi menüyü önerirsiniz?'' diye sordum.Bana doğru başını hafifçe döndürdü.Az önceki acelesinden eser yoktu. Gayet sakin bir sesle ; ''Tatlı - ekşi tavuk veya bademli tavuğu önerebilirim, Türk damak zevkine bayağı uydurmuşlar.'' dedi. Ben de kendisinin tavsiyesine uydum.Tatlı - Ekşi Tavuk menümü aldım; tavuk, yanına noddle, mango suyu ve icap ettiği üzere biri acı, birisi ekşimsi tatlı iki adet sos.Geçtim üstü temiz bir masaya tavukları tavada ananas, yeşil biber, havuç dilimleri ile birlikte pişirmişler.Bol soslu, yine de çok net bir tavuk tadı var.Hakikaten bizim mutfağa uydurmuşlar kendi ülkelerinde bu kadar yağlı ve soslu bir tatlı - ekşi tavuk yapabildiklerini hiç zannetmem.Yanında noddle olarak verdikleri de bir nevi sebzelerle pişirilmiş kepekli spagettiye benziyor.Acı soslarını nasıl imal etmişlerse bilmiyorum ama oldukça güzeldi, şimdiye kadar denemediğim türde bir acıydı.Yemeklerin özenli hazırladığı belliydi, içerikteki her bir besin tam kararında pişmişti.Yediğimde midemde herhangi bir ağırlık hissi olmadı böylece…Kişisel düşüncem İstinye Park'a kadar gidip hamburger menü yerine tat - ekşi tavuk menü yenebilir.Tabii 20 TL ödediğimi varsayarsam, klasik fast food menülerden biraz daha pahalı olduğu ortaya çıkar.Slow food sayılıyor muhtemelen 25 dk kadar bekledim çünkü hazırlanması için ve mikrodalgada ısıtılmamıştı buna eminim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder